top of page

שבוע שביעי - שליחות


תארו לעצמכם את הסיטואציה הבאה: עשרים ושישה צעירים נלהבים בבגדים מחויטים מסיירים ברחבי הארץ, כאשר בכל מקום אליו הם מגיעים עולה הבעת תמיהה בקרב העוברים והשבים המלחששים בינם לבינם תהיות לגבי זהות החבורה. ככה אנחנו נראינו השבוע, שהיה אחד השבועות העמוסים והחווייתיים ביותר עד כה.


אז מה היה לנו?

הרצאות על אנרגיה מתחדשת, הדלקת נרות חנוכה, הרצאה בנושא צה"ל (ופריסה צה"לית מדוגמת, לריענון הזיכרון), כל זה רק ביום הראשון. אותו הערב אף התארך עד לשעות הקטנות של הלילה בהכנה לתרגיל הכלכלי ושיטוט בעולם מושגים חדש שבו תל"ג/ תמ"ג/ אינפלציה/ ני"ע הם מושגים שגורים.

סיור הקיימות והחדשנות נתן לנו פרופורציות חדשות על המושגים גמישות ויצירתיות. מהמרכז למחקר חקלאי (מכון וולקני), העוסק בפיתוח טכנולוגיות חקלאיות, עברנו כמו 'בחזרה לעתיד' לחברת הסטארט אפ Given Imaging. החברה עוסקת בפיתוח וייצור קפסולות מצלמה זעירות אותן ניתן לבלוע, לצורך צילום של מערכת העיכול. אולם, ללא ספק המופע המרכזי של היום היה ארוחת הצהריים הפסטורלית בגינתה של אמא של רוני, צוערת בקורס, אשר הציבה רף חדש לארוחות הצהריים כפי שהיו מוכרות לנו עד היום. עדיין ממתינים למתכונים..

קידום תערוכות בתחומי אנרגיה וביטחון לאומי ותדריך לסיור ביטחוני עם שכפ"צ וקסדה. לקינוח, צפינו הערב בהצגת הפרינג' 'העלאה במשכורת' בהבימה. ההצגה מעלה נקודות למחשבה באשר לתקרת הזכוכית שיש מעל כל אחד מאתנו ומי בעצם שם אותה שם- החברה או אולי אנחנו? חיש מהר צוללים (או ממריאים) לסיור ביטחון ואג"ת (אגף התכנון בצה"ל). חברת Aeronautics, שהינה אחת מהחברות המעמידות את ישראל בשורה הראשונה כמעצמת הייטק ותעשיה ביטחונית, משם לבסיס תל נוף ולסיום ביקור בקריה.


היה זה אחד השבועות העמוסים והמרתקים ביותר בקורס. העומס התבטא בתכנים, בפעילויות ובעיקר בהמון חוויות. לאורך כל השבוע הדהדה בראשי ובליבי תחושה אחת, כזו שמדגדגת בפנים ולא ידעתי להגדירה עד למועד כתיבת שורות אלה. התחושה הזו היא שליחות.

שליחות לקיים אורח חיים ירוק לצמצום הפגיעה בסביבה; שליחות של חיילי צה"ל וגורמי הביטחון; שליחות בשמירת המסורת היהודית בהדלקת נרות חנוכה; שליחות במתן סיוע למדינות מתפתחות; שליחות של עובדי התעשייה וחתירתם המתמדת למצוינות כדי למקם את ישראל כשחקן משמעותי בתעשייה העולמית; שליחות של היוצאים למשלחות הסיוע באזורים מוכי אסון; ושליחות לעשות כל שביכולתנו כדי לשמר את ישראל כאי של שפיות ויציבות במזרח התיכון.

כל אלו הם רק חלק מהמרכיבים הבונים את תחושת השליחות שלי למקצוע הנפלא הזה שנקרא "דיפלומטית ישראלית".



ולסיום, רגע של נחת ...




bottom of page